Косметом се не сме трговати
Саопштења |
Београдски форум за свет равноправних осуђује политику разбијања Србије и угрожавања српског народа, коју силом и уценама спроводе САД, НАТО и Европска унија, тако што силом, уценама и кршењем међународног права одузимају од Србије покрајину Косово и Метохију. Ова забринутост је тим већа што ти фактори јавно истичу да своје активности на одузимању Косова и Метохије и проглашењу лажне албанске државе на делу територије Србије, координирају са сепаратистичко-терористичком врхушком у Приштини, игноришући званичне ставове и животне интересе Србије. Такав однос према Србији, као једној од најстаријих европских држава, оснивачу Друштва народа, Уједињених нација, ОЕБС-а и других међународних организација, представља понижавање српског народа, деградацију универзалних тековина културе и угрожвање основа европског и светског међународног поретка. Оно се тешко може окарактерисати другачије него као правно насиље и продужена агресија, чије ће последице погодити, пре свега, Балкан и Европу, а затим и друге делове света. Политика силе, ароганције и арбитрарног развлашћивања Савета безбедности УН, од стране појединих сила и регионалних организација, удара у темеље правног и институционалног уређења међународних односа и отвара простор за сукобе, тероризам и хаос, досада непознатих размера.
Европска унија је на самиту својих чланица 14. децембра 2007. прихватила улогу кључног чиниоца у примени предлога Мартија Ахтисарија о тзв. надгледаној независности Косова и Метохије. Унија је притом игнорисала чињеницу да тај предлог Србија није прихватила, нити је он добио потврду Савета безбедности, као органа једино надлежног за статус Космета, почев од 1999. Унија је олако прешла преко чињенице да одбијање предлога Ахтисарија није био чин нечије самовоље, или некооперативности, већ логична и неизбежна последица опструкције преговора, грубог кршења универзалних принципа међународних односа, Повеље УН, Завршног документа ОЕБС-а и резолуције СБ УН 1244 (1999). Зато Европска унија, одлуком о слању своје полицијске и цивилне мисије на Косово и Метохију (EULEX), пре договора страна о статусу, противно ставу Србије и без одобрења Савета безбедности, преузима на себе одговорност за незаконито, једнострано и насилно одузимање дела државне територије Србије.
Савет безбедности је у параграфу 5 Резолуције 1244 одлучио да ће међународно цивилно и безбедносно присуство на Косову и Метохији бити под мандатом УН, а у другим одредбама предвидео обавезу подношења редовних извештаја о извршавању њихових мандата. Отуда је потпуно јасно да било какве измене у саставу, мандату, року трајања, па чак и у називу међународног присуства, захтевају претходну сагласност Савета безбедности. Европска Унија игнорише ове чињенице и преузима на себе одговорност за несагледиве последице, непоштовање Повеље УН, принципа ОЕБС-а и ауторитета Савета безбедности.
Парадоксално је да се једна наметнута, еклатантно арбитрарна и незаконитo основана мисија назива „ЕУ закон“ (EULEX), што отвара многа питања, све до таквих као што је - да ли свет може очекивати да у будућности, поред Евреопске уније и друге регионалне организације могу игнорисати суверенитет и територијални интегритет суверених држава, одлуке Савета безбедности и принципе Повеље УН, проглашавајући таква своја понашања законом! Ништа мањи парадокс представља и изјава високог представника ЕУ да Унија, на тај начин, „помаже у процесу стабилизације региона“. У Унији се очигледно не схвата, или не сме да се призна, да насилна сецесија, кршење принципа ОЕБС-а, стварање лажне државе, као награде за тероризам и етничко чишћење и консолидација базе за ширење екстремног исламизма и организованог криминала – не могу бити допринос „стабилизацији региона“, већ увод у трајну дестабилизацију „меког трбуха Европе“.
Теза о томе да су решавање питања статуса за покрајину Косово и Метохија и приближавања Србије Европској унији „два одвојена и неповезана процеса“, прдедставља још једну од обмана бирократије Европске уније, коју су здушно прихватиле одређене странке, делови власти, медија и тзв. невладиних организација у Београду. Јасно је да Европска унија, САД и НАТО имају једну стратегију и воде једну политику према Србији. Њен циљ је насилно одузимање Косова и Метохије од Србије, а приближавање Србије Европској унији је средство те стратегије. То је постало еклатантно јасно изузимањем питања статуса Космета из надлежности Савета безбедности, понудама тзв. прелазног политичког споразума уочи председничких избора у Србији, планираног једностраног проглашења независности српске Покрајине, те незграпних изјава више лидера чланица ЕУ о томе да Србију треба „охрабрити“, „наградити“, или „утешити“ разним „накнадама“ за одузимање Космета.
Европска унија грубо злоупотребљава заинтересованост грађана Србије, нарочито младих, за приближавање Европској унији, оцењујући да ће то коначно приволети Србију да призна одузимање Космета. Ако не изричито и директно, онда прећутно и посредно. У том смислу је и понуда за потписивање тзв. прелазног политичког споразума. У Европској унији тешко се пробија схватање да огромна већина грађана Србије, укључујући и младе, одбија сваку идеју о трговини Косметом, без обзира колико је вешто упакована. Што се тиче прелазног Политичког споразума, он представља једнострану декларацију Европске уније, која је састављена без учешћа и преговора са Србијом и темпирана тако да је свакоме јасна њена позадина. Та политичка декларација имала би смисла за Србију и била прихватљива уколико би обухватила пар екселанс политички став – подршку настављању преговора о статусу, изналажењу компромиса, уз поштовање суверенитета и територијалног интегритета Србије. Поставља се питање зашто таквог, или сличног, става нема у предлогу Полчитичког споразума? Он сигурно не би успорио или умањио напоре Србије „на европском путу“, као што је сигурно да би такав став имао природни ослонац у основним документима ЕУ, ОЕБС-а и УН.
Одлуком о слању своје мисије на Космет, противно одредбама резолуције СБ 1244, пре постизања договорног решења за статус и без сагласности Савета безбедности, Европска унија се поставља као организација изнад Савета безбедности, што је супротно не само Повељи УН, већ и оснивачком уговору саме ЕУ. Такав однос призива подсећање на одлуку НАТО-а од 1999. да изврши оружану агресију против Србије (СРЈ), без сагласности Савета безбедности, супротно Повељи УН и оснивачком акту НАТО-а.
Форум указује на то да је подршка албанском сепаратизму и стварање лажне албанске државе на Косову и Метохији - суштина политике коју најутицајније чланице ЕУ и НАТО-а спроводе готово две пуне деценије. Непосредни циљ те политике јесте смањивање државне територије Србије, кажњавање српског народа због отпора политици хегемонизма, као и стварање мини-државица подложних свим врстама злоупотреба. Стратешки циљеви усмерени су на преуређење Балкана у складу са дугорочним интересима САД и НАТО-а према Европи, Русији и Евро-Азији.
Политика уцена и кажњавања Србије дошла је до пуног изражаја током тзв. преговора у Рамбујеу, настављена агресијом НАТО-а и савезништвом са терористичком ОВК, а потврђена током преговора у Бечу 2006. и 2007.
Некадашња Брозова и Кардељева политика – „слаба Србија, јака Југославија“, на крају 20. и почетком 21. века јавља се у новом издању Вашингтона и Брисела – слаба, раздробљена и понижена Србија – јак амерички и НАТО мостобран на Балкану.
U Beogradu, 12. februara 2008. godine
< Претходна | Следећа > |
---|